portrety biznesowe

Zdjęcia, portrety biznesowe są istotnym elementem kreowania wizerunku firmy, komunikacji wizualnej.

Portrety biznesowe, zdjęcia do firmowego blogu, fotoreportaż na korporacyjny profil w portalu społecznościowym, zdjęcia w folderze firmowym – wszystkie te obrazy wpływają na to jak postrzegana jest nasza firma.

Jak w niebanalny sposób zaprezentować firmę, ludzi ją tworzących? Jak w ciekawy sposób sportretować charaktery i osobowości pracowników? W nietuzinkowy sposób pokazać miejsce pracy, oryginalnie i ciekawie zaprezentować produkt, siedzibę, linię produkcyjną?

Zdjęcia powinny opowiadać jakąś historię. Zaproponujemy ciekawy scenariusz, przygotujemy spójną koncepcję wizualną w najlepszy sposób odzwierciedlającą charakter Państwa firmy, zorganizujemy profesjonalną, biznesową sesję fotograficzną.

Wykonanie portretu zdjęciowego nie sprowadza się tylko do wycelowania obiektywu w kierunku fotografowanej osoby, określeniu parametrów ekspozycji i naciśnięcia spustu migawki. Prawdziwy portret ukazuje jakąś część osobowości fotografowanej osoby. Czy to jej nastój, ulotny błysk radości w oczach lub inną istotną cechę charakteru albo chwilowego humoru.

„Do jakiego stopnia zdjęcie portretowe jest „prawdziwe”? Czy można powiedzieć, że fotograficzny wizerunek jest wiarygodnym przedstawieniem jakiegoś człowieka? Albo innymi słowy: czy patrząc nań masz wrażenie, że czegoś się o tym człowieku dowiedziałeś?

To znakomite pytania. Ludziom, którzy nie pasjonują się fotografią , korelacja pomiędzy tematem zdjęcia a jego prawdziwą naturą wydaje się oczywista. oglądając czyjś portret są przekonani, że obcują z wiarygodnym wizerunkiem innej osoby. My zaś – jako miłośnicy tej sztuki – doskonale wiemy, że wiele portretów przedstawia zafałszowany, sztuczny obraz rzeczywistości i świetnie zdajemy sobie sprawę z tego, jak łatwo poddać je manipulacji.

Prawdziwość portretów zależy od wrażliwości i uczciwości fotografa, szczerości i otwartości modela, a także od zastosowanych rozwiązań technicznych i narzędzi użytych na etapie postprodukcji.  Oczywiście nie wszystkie portrety muszą być wierne i prawdziwe; wręcz przeciwnie. Jeśli na przykład szukasz pracy, to nie krepuj się i dołącz do życiorysu swoje najkorzystniejsze – a zatem niekoniecznie wierne – zdjęcie, by zwiększyć swoje szanse na sukces.”

–  Harold Davis, wielokrotnie nagradzany fotograf, autor ponad 30 książek poświęconych fotografii.